eerste dag echt op Java - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu eerste dag echt op Java - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

eerste dag echt op Java

Door: Ad Waijers

Blijf op de hoogte en volg Ad

05 December 2016 | Indonesië, Semarang

Wat een dag !
Vanmorgen eerst uitgeslapen was pas om 11:15 uur wakker, en dat voor een bakker. Eerst lekker gedoucht daarna wat gegeten bij Jolanda en Henri, hebben een huis twee duren verder, en bij mij in huis staat alleen een bed. daarom hebben we ook besloten mijn bed naar hun huis te verplaatsen is ook wel een stukje gezelliger.
Heb vanmorgen ook nog een poging gedaan om de buurt te gaan verkennen maar door de warmte en omdat Semarang op een berg is gebouwd was dat geen succes en ben na 5 min al weer omgedraaid.
op mijn portaaltje ben ik maar een boek gaan lezen maar hield na 10 minuten mijn ogen al niet meer open dus toch maar even terug op bed gaan liggen, waar ik om 14:15 uur zachtjes werd wakker gemaakt door Henri om kennis te gaan maken en lunchen met de dame die dit project financiert. we komen de oprijlaan oprijden staan er 3 auto's voor de duur, Henri zegt die Mercedes heeft ze voor haar verjaardag gehad maar is nog nooit verder gekomen dan waar hij nu staat, ze durft er niet in te rijden hij is te groot. wat een huis zeg wauw. maar ik kan ook zeggen wat een dame, een heel spontane vrouw van begin 50 die het leuk vind restaurantje te spelen maar laat dat JE er maar af. Ze heeft zelf helemaal geen idee wat de horeca inhoud maar weet de juiste mensen om zich heen te verzamelen om dit project tot een succes te brengen. We hebben lekker geluncht ik geloof wel 7 gangen chinees maar ook gezellig gekletst waardoor het zo 16:00 uur was en we zouden ook nog even naar de bouw rijden om een indruk te krijgen wat het moet gaan worden en om te zien hoever het al klaar is. daar schrok ik toch wel van, niet alleen van het immense gebouw maar ook wel van de achterstand die door welke redenen dan ook is opgelopen. Ze gaan er van uit dat de toko eind januari gaat draaien want met Chinees Nieuwjaar willen ze groots openen, maar daar heb ik bij het zien van de bouwput een hard hoofd in.
En als je ziet hoe de bouwvakkers hier werken geloof ik daar al helemaal niets van. veiligheidsvoorschriften kennen ze al helemaal niet zijn er twee aan het lassen zonder lasbril op slippers in een plas met water het apparaat is doormiddel van een verlengsnoer die op meerdere plaatsen is gerepareerd in een stopcontact bevestigd op een houten plank die weer voorzien wordt door stroom met een verlengsnoer die in een plas met water ligt. ik zeg maar.
's avonds weer lekker gedineerd bij madam ( zoals ze genoemd wordt) met haar zoon en assistenten. Bij het huis lopen zo'n 10 jongen meiden rond die ze opvangt, ze zijn wees en/of op jonge leeftijd in aanraking gekomen met prostitutie en krijgen bij haar een veilig onderkomen.
zo nu slapen want morgen worden we weer om 09:00 uur opgepikt om boodschappen te gaan doen en aan de gang te gaan waarvoor we gekomen zijn. weltrusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 16854

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: