terug uit Jakarta - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu terug uit Jakarta - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

terug uit Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Ad

11 December 2016 | Indonesië, Semarang

Zo we zijn weer veilig "thuis" na drie dagen Jakarta.
Veel gezien maar vooral heel veel in de file gestaan.
Wat is dat een drukke stad waar je als je pech hebt de hele dag in de file staat.
Wat een chaos dat verkeer, je word van links en rechts voorbij gescheurd door zowel auto's, motors en scooters, als er twee rijbanen zijn rijden ze toch met vieren naast elkaar, verkeerslichten die hebben drie kleuren maar staan ervoor de sier, maar ik moet zeggen er is geheel geen agressie in het verkeer en nog geen ongeluk gezien.
Natuurlijk hebben we meer gedaan dan in de file gestaan, we hebben vooral leveranciers bezocht waar Henri in de toekomst me kan gaan werken, waren allemaal heel positieve gesprekken maar je merkte wel dat het allemaal vrienden waren van Edo.
Even voorstellen; Edo is een gast van rond de 30 jaar heeft als kok gewerkt in verschillende restaurants in verschillende Landen en is nu aangetrokken als adviseur van het project. Vooral on de standaard te bepalen wat straks gevoerd moet worden in de verschillende restaurants.
Eerste dag hebben we een goed gesprek gehad maar ik moet je eerlijk zeggen, ik heb echt wel mijn twijfels of hij alles met Henri deelt en of hij niet met hem meepraat en anders praat als hij tegen over Miss Indry (eigenaresse) zit.
Heb al een paar keer gemerkt dat hij zichzelf tegen spreekt.
Hij heeft ons meegenomen naar restaurants waar van hij denkt dat op de menukaart moet staan in Het restaurant waar Henri chef wordt.
Nou daar waren we echt niet van onder de indruk, het waren allemaal restaurants die te vergelijken waren met bv. Humprey's of de Ribfactory.
Maar als je dan kijkt naar de uitstraling van het gebouw en de inrichting die ze voor ogen hebben maar vooral het servies dat ze gekocht hebben ligt dat geheel niet in een lijn. Er is servies besteld "Chinees" porselein voor een bedrag waarvoor je ook een hele mooie auto van zou kunnen kopen of zelfs een leuk huisje! Hahaha
We zijn ook bij Huize van Welly geweest.
Mooie zaak waarvoor het grootste deel van het assortiment in Nederland wordt gemaakt en verscheept naar Jakarta! Maar dat kun je direct zien als je naar de prijzen kijkt. BV. Je kunt er een heerlijk Nederlands kroketje bestellen voor maar liefst € 10,00 p/s voor een praline betaal je € 3,50 maar ook dat is niet voor een hele doos maar p/s, dus dat transporteren is niet goedkoop. Dat is over het algemeen toch wel het beeld, ik had gedacht dat de prijzen hier lager zouden zijn dan in Nederland maar dat is echt niet, ze zijn vergelijkbaar of zelfs duurder.
We hebben een koffiemachine leverancier ontmoet, en gelukkig hadden ze lekkere koffie, dat mis ik wel, heb in de ruime week dat ik nu op pac ben nog geen Lekkerdere koffie op dan thuis, maar deze was voortreffelijk.
De barista heeft een paar heerlijke verschillende kopjes koffie gezet waaronder een op de traditionele manier zoals ze vroeger in Indonesië deden, heerlijk, beetje bitter maar ook de zure en vooral de kruidige smaak bleef overeind.
Voor zowel de koffiemachines en ovens en daarbij alle toebehoren voor het project zijn bij deze leverancier de offerte's voor aangevraagd, zal een mooi eind bedrag zijn.
Voor mezelf ook weer wat wijzer geworden want als ik terug ben in Nederland moet ik ook opzoek naar een nieuw espressoapparaat, mijne is helaas net voordat ik vertrok overleden!
Krijg helaas de machine niet in mijn koffer maar een zakje bonen krijg ik er wel in!
Nu weer heerlijk "thuis" in Semarang waar we bij thuiskomst verrast waren, de tv die er al een twee weken hangt hebben ze aangesloten, we moeten nog wel even uitvogelen hoe we Nederlandse zenders kunnen kijken maar dan voelen we ons echt thuis!
kemudian/LATER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 16870

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: