achter iedere wolk schijnt steeds weer de zon - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu achter iedere wolk schijnt steeds weer de zon - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

achter iedere wolk schijnt steeds weer de zon

Door: Ad Waijers

Blijf op de hoogte en volg Ad

14 December 2016 | Indonesië, Semarang

wat een fantastische dag vandaag, alleen het weer viel een beetje tegen.
het heeft bijna de gehele dag geregend en geonweerd.
boodschappen hoefde we gelukkig niet te doen, ik heb van de spullen die we nog op voorraad hadden eindelijk kunnen doen waar ik voor gekomen ben. De patissier de ze al aangenomen hebben is een man van 35, getrouwd en heeft twee kinderen, Zijn vorige werkgever is de Harvest waar we gisteren gegeten hebben met zijn drietjes. Trouwens alle patissiers die ze nu aangenomen hebben komen daar vandaan! ze zullen blij zijn met het project daar. Hij luistert goed maar begrijpt niet altijd wat ik zeg, dat zegt natuurlijk nog niets over hem maar misschien wel wat meer over mij, ja ik weet het mijn Engels is niet om over na huis te schrijven. Hij kijkt goed en schrijft dingen op zodat hij ze straks kan reproduceren. Je kunt zien dat hij bij de harvest aan de bak kant gestaan heeft, kapsels en bisquit hoef ik hem echt niet te leren, maar vandaag bv elcairs gemaakt, daar had hij het beslag nog nooit voor gemaakt.
dus eerst duidelijk voorgedaan en daarna een hoeveelheid zelf laten maken maar wel over zijn schouders meekijkende.
Met een paar aanwijzingen ging dat zeker naar behoren, het beslag was net iets te slap maar kon er nog net mee door.
verder zelf maar een aan de vormbonbons begonnen, had van de week al een doorhaal bonbon gemaakt maar nu eens een vormbonbon. Gezouten karamel en een witte chocolade ganache, mooie combinatiie, de karamel is gezout met sojasaus waardoor je een diepere smaak krijgt in je karamel. ook heb ik vandaag saucijzenbroodjes gemaakt, kende ze ook nog niet. Banketbakkers room gekookt niet met roompoeder maar met melk, suiker, dooier en bloem. Waarvan we een Zwitserse room hebben gemaakt en de eclairs mee gevuld hebben.
Zo tijdens het typen vallen mijn ogen gewoon dicht en helaas kan ik niet blind typen dus ik denke dat ik er maar eens een eind aan ga breien.
Dus met andere woorden een top dag
ik zeg welterusten en tot de volgende blog!
Later

  • 18 December 2016 - 09:51

    Bas Barten:

    Hoi Ad,

    Wat een geweldige ervaring en wat super om je op deze wijze te kunnen volgen. Erg leuk om te lezen wat je zoal bezig houdt en waar je tegenaan loopt bij het werken daar (de temperatuur, het cultuurverschil en de taalbarrière :) Ook mooi om te zien dat met beperkte middelen en materialen je op innovatieve wijze toch in staat bent mooie producten neer te zetten.
    Hier gaat alles zijn gangetje, we missen je wel op school, ook de studenten. komen de week zijn de studenten op stage. we hebben ook al wat sollicitatie gesprekken gehad (met Martijn Merrienboer en met Maarten Pruimenboom) komende week hebben we nog een gesprek met Bob Haandrikman. Het is nog even afwachten hoe het een en ander uitpakt, met Maarten was wel een heel positief gesprek.
    Beste Ad werk ze nog en vergeet vooral niet te genieten van deze geweldige ervaring.

    Groetjes,
    Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 16869

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: