een teleurstellend einde van de dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu een teleurstellend einde van de dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

een teleurstellend einde van de dag

Blijf op de hoogte en volg Ad

20 December 2016 | Indonesië, Semarang

Vandaag maar eens begonnen met de favoriete cake van de dochter des huizes, de red velvet! Redelijk gelukt, vindt hem een beetje aan de droge kant maar hopelijk maakt de crème cheese dat goed! Verder nog wat eclairs gemaakt en een appelstroedel. Ophef einde van de dag kwam de patissier om de maccarons eens goed door te nemen maar dat komt wel goed, de temperaturen goed in de peiling houden dan zijn ze wat constanter. In de laatste week de vullingen gaan koken en dan gaat dat goed komen! Morgen de chocolade uitdaging.

Mooi bordje op gemaakt met heerlijke desserts en tussendoor ok nog in de pannen geroerd, Henry was vandaag niet zo in zijn knollentuin en misschien had hij wel een voorgevoel van hoe de de avond zou eindigen.
De beloofde trip naar Bali gaat helaas niet door! Miss Indry wil dat Henry op de bouw blijft en ik moet met de nieuwe pastrychefs blijven oefenen, maar ik mag geen recepten weggeven omdat ze nog bij een andere patisserieshop werken hier in Semarang. Maar hoe we hebben geen ruimte niet de juiste spullen en ook niet alle ingrediënten op voorraad.
Natuurlijk mogen we niet klagen we hadden de trip aangeboden gekregen, maar niet om gevraagd. Ik heb vanaf het begin gezegd; leuk maar daar ga ik niet voor naar Semarang maar je verheugd je er wel op, maar nu wordt het twee dagen Jogjakarta, ook leuk!
Maar we geloven het pas als we er zijn geweest wat het is iedere dag anders dan wordt gezegd, Henry heeft morgen weer een goed gesprek met de adviseur en Miss Indry want er lopen meer zaken niet zo goed.
Bij thuiskomst hadden we een huisdier dat we nog niet gezien hadden tien we vanmorgen zijn vertrokken, onder het bed van Jolanda en Henry kwam een flinke kakkerlak gekropen.
Gelukkig hadden we een goed spulletje om hem/haar wat te verdoven, lag direct op de rug. Hahah buiten gegooid en opgeruimd staat netjes.
Zo nu maar eens gaan slapen en kijken wat de dag van morgen weer eens brengt, you never no!
Weltrusten

• 20 December 2016 - 19:02

Marc:

Eusjh das sunt van Bali. Maar malioboro road en de Borobodur zijn ook gedenkwaardig in Yogja !!!

• 21 December 2016 - 12:23

Marij:

Nou ad. Gaat al stukken beter hoor ik. Als je volgende x teruggaat neem je de dames toch gewoon mee. Zullen ze niet erg vinden denk ik.