Bali - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Ad

24 December 2016 | Indonesië, Tegal

Bali is bereikt!
We werden om 12:00 uur opgehaald om naar het vliegveld van Semarang gebracht te worden.
S'morgens rustig aan gedaan, uitgeslapen, lekker gedoucht en de laatste spulletjes in mijn koffertje gedaan. Op de weg naar het vliegtuig moest er nog even geld gepind worden, wat dat ging gisteren niet zo goed.
Omdat je altijd op tijd op het vliegveld moet zijn de tijd maar een nuttig besteed, bij de Starbucks een heerlijke cappuccino gedronken.
Na een 1,5 uur vliegen komen we aan op Bali, koffers gepakt en richting de uitgang voor een taxi. Bij het aanspreken van een taxichauffeur, dachten wij, moesten we meelopen naar een parkeergarage! Jolanda en ik vertrouwde het niet helemaal dus maar voor een andere taxi gekozen! Die ons een 45 min later bij ons hotel afzetten.
Het was aan een stuk file rijden, maar we zijn er. Spullen op de kamer gegooid , beetje opgefrist en nu op zoek naar FOOD, zoals Demi (mijn dochter) zou zeggen. Het lijkt hier een beetje aan een Spaanse badplaats, heel veel toeristen, heel veel eer- en souvenir winkeltjes. En heel veel zogenoemde propers, wat een vervelende kereltjes. Haha
Naar een blokje om, langs het bekende strand heb en we hef eettentje waar naar we opzoek waren gevonden. Een zeer leuk authentiek uitziend eettentje, waar een vriendelijke ober in traditionele kleding ons naar de tafel begeleid.
Na een welkomsdrankje heb ik er voor gekozen een Indonesisch gerecht te kiezen, Rendang! HEERLIJK, kon zoals gewoonlijk mijn bord niet leeg eten maar dat ben ik wel gewend en moet ik ook niet doen. Heb ik er alleen maar last van! Terug gelopen naar het hotel, daar nog een drankje gedronken en naar bed. Even vlug gedoucht waarna ik mijn huisdier de kamer heb uitgejaagd, zat een "kleine" kakkerlak! Hahaha en toe was het tijd om met de familie te FaceTime. Slechte verbinding, net vandaag nu we de cadeautjes zouden uitpakken! Maar het is toch gelukt!
Dank je Demi voor de mooie rijm en het cadeautje dat ik al gehad had en de leuke cadeau's die je voor me uitgepakt hebt! Meatclaws en het BBQ-boek van Jort Althuis.
De familie heeft daarna heerlijk genoten van de gerechten van mijn topkokkie Naomi ( mijn andere dochter) dank je schat, heb begrepen dat je een top vervangster was, volgend jaar koken we weer samen oke! Nu slapen kan mijn ogen niet meer open houden, trusten morgen maar eens gaan kijken wat voor moois we kunnen bekijken op Bali. Ciao
.

  • 25 December 2016 - 09:48

    Marc:

    Merry kerstmis maatje !!! Njoy! Ben benieuwd of het lukt om een duik te maken op de Liberty of elders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 16865

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: