HAPPY NEWYEAR - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu HAPPY NEWYEAR - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

HAPPY NEWYEAR

Blijf op de hoogte en volg Ad

01 Januari 2017 | Indonesië, Semarang

Allereerst alle goeds voor 2017!
Zojuist terug van een rare dag, Henri veel gesprekken met de adviseur en Miss Indry, over wat miscommunicaties en dat alleen door de taal barrière.
Maar het was een lange dag, mooie dingen gemaakt maar ook weer gestart met de klote macarons!
Wederom gingen ze verkeerd, komt de patissier naar me toe, " maar dat is decoratiepoeder hoor! (Wel in het gebrekkig Engels natuurlijk, maar dit typt voor mij wat sneller) had hij dat niet eerder kunnen zeggen!
Na alle gesprekken was Henri pas om een uurtje of vier in de keuken, dus dat werdt even gas geven, moest toch voor 40 personen eten op tafel komen.
Gelukkig was het dessert al ver af dus konden. We het met 2e doen!
Na het opdienen van het dessert bij de gasten aan tafel geschoven en een heerlijk deuntje meegezongen, een van de docenten (muziek) van miss Indry's school heeft een goud stemmetje, wauw daar moet ze iets mee doen! Hahaha. Tegen 00:00 uur werdt aanstalten gemaakt om het vuurwerk af te laten steken, Hahah ja laten, dat wordt gedaan door de bewakers van het huis. Hahaha. Het viel me over het algemeen een beetje tegen wat betreft de hoeveelheid dat afgestoken werdt in de omgeving. Later begreep ik dat het vuurwerk, vooral siervuurwerk erg duur is op Java.
Glaasje wijn gedronken met de familie en richting huis, lange dag, batterij leeg trouwens van mijn telefoon ook, lekker slapen! Morgen vrije dag lekker uit rusten! Ik zeg welterusten en Selamat Tahun Baru!

• 01 Januari 2017 - 11:42

Jaap:

Gelukkig Nieuwjaar Ad!
    Geniet nog van de laatste dagen van je 'avontuur'.
    Voor straks een goede thuisreis.
    Hartelijke groeten en tot ziens.

• 01 Januari 2017 - 11:47

Marc:

Ook jij een gelukkig nieuwjaar! Toch raar om aan de andere kant van dr aardbol nieuwjaar te vieren. Hopelijk komt het nu wel goed met de macarons ;-) Succes nog deze laatste dagen in Indonesië en zie je binnenkort !