onze vrije dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu onze vrije dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

onze vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Ad

01 Januari 2017 | Indonesië, Semarang

Na gisterenavond/vanmorgen het nieuwe jaar ingeluid te hebben met de familie en hun vrienden, vandaag een dagje vrij!
Natuurlijk was ik gewoon op tijd wakker, gedoucht van mijn ontbijt genoten en enkele kopjes koffie naar binnen gewerkt te hebben was het verder nog heel stil in huis.
Rond 11:30 uur heb ik maar eens besloten een blokje om te gaan, dat viel niet mee, om wat over de stad heen te kunnen kijken moest ik een stuk de berg op lopen.
In een temperatuur van rond de dertig graden valt dat niet mee!
Dan zie je pas goed dat de stad tegen een berg aangebouwd is. Terug bij het huis is er inmiddels ook weer leven in de brouwerij. Nadat we besloten hadden maar weer richting paragon (shopping mall) te gaan hebben we geprobeerd een taksi (taxi) te regelen via de daarvoor bestemde app. Ook de chauffeurs hadden een vrije dag maar geen probleem de taxi is ook goed, als we die konden regelen, bellen gaat niet, wij spreken geen Indonesië's en de taxicentralist waarschijnlijk geen Engels. De app werkte in ieder geval niet, dus toch maar miss Indry gebeld of haar privéchauffeur ons af kon zetten omdat we anders aan huis gekluisterd waren!
Toch nog op plaats van bestemming gekomen maar wel twee uur later dan gepland.
Even de nodige cafeïne naar binnen gewerkt daarna op zoek naar wat FOOD. Heerlijk eettentje gevonden in de mall, we moesten wel 10 minuten wachten want alle tafels waren bezet.
Het was heerlijk en zeker niet duur, omgerekend zo'n € 9,00 per persoon!
En dit kan ik ook weer van mijn lijstje af vinken, soft shell crab, heerlijk zeker een aanrader.
Na het eten nog wat souveniertjes gekocht waaronder een batik blouse voor mezelf, Hahaha! En nog een koffie bij Starbucks en met de taxi naar huis en naar bed, batterij opladen.
Zo de laatste dagen zijn aangebroken, nog twee blog's en een eindverhaal dus blijf in ieder geval nog drie maal kijken op mijn waarbenjij.nu
Weltrusten en tot morgen!
Terug met de

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 16845

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: