het was weer eens zo'n dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu het was weer eens zo'n dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

het was weer eens zo'n dag

Blijf op de hoogte en volg Ad

12 December 2016 | Indonesië, Semarang

Het lijkt erop dat ik steeds tegen het zelfde probleem aan loop! Maar ik spreek nu echt uit mijn gevoel! Er wordt echt niet naar je geluisterd niet alleen naar mij maar ook niet naar Henri en Jolanda. De vragen worden steeds beantwoord me JA, JA , en ondertussen zitten ze op de telefoon te kijken of draaien hun hoofd weg. Hebben het idee dat heel de wereld van hen is, afgelopen dagen hebben jullie al vaker kunnen lezen wat betreft het aantal gasten dat steeds komt eten, vanavond was de ervaring een overtreffende trap.
De adviseur die we gesproken hebben in Jakarta kwam eten met zijn zakenpartner, het zou iets later (19:30 uur) worden maar dat hadden we al ingepland.
Alles stond op tijd klaar voor 7 personen, om een uur of 7 want je weet nooit. Je zult het niet geloven maar het eerste gerecht werd om 22:15 uur uitgeserveerd. Eerst 5 gerechten uit de Europese keuken en daarna nog 5 uit de Aziatische en niet te vergeten het dessert.
Daar was ik wel tevreden over, een mooi klein appeltaartje met een crème van pandan, een trifle met biscuit, amandelgelei, mangocompote, crumble van oriokoekjes kleine blokjes chocolade, poffertjes met gezouten caramel en een bonbon met een sinaasappelganache. Ze vonden het heerlijk.
Je mag gerust weten, ik heb al een paar keer gekeken wat de mogelijkheden zijn om de datum van mijn vlucht terug aan te laten passen, op dit moment heb ik geen heimwee maar heb wel het gevoel dat ik de kerst liever met mijn gezin vier dan dat ik een paar dagen op Bali mag verblijven.
Ik zal niet snel opgeven maar als dit de trend blijft zal ik 5 januari niet in Jakarta halen, dit is niet mijn manier van werken maar ook niet mijn manier van het einddoel te behalen.
Morgen heeft Henri afspraken met lokale leveranciers en sollicitatiegesprekken en ik ga wat producten maken met de patissier.
Ben benieuwd de afspraak is dat Henri om 09:00 uur opgepikt wordt en ik om 10:30 uur, we zullen zien!
Het zal wel in de CJT zone zijn!
Later

  • 13 December 2016 - 10:51

    Jaap:

    Hoi Ad, even doorbijten hoor! 's Lands eer, 's lands wijs!
    Je hebt vast wel voor hetere vuren gestaan!!!
    En een paar dagen Bali lijkt me ook niet verkeerd

  • 13 December 2016 - 10:53

    Jaap:

    Het is natuurlijk:
    's Lands wijs, 's lands eer!
    Sorry!

  • 13 December 2016 - 15:30

    Idi:

    Ha broer geef het nog een kans, snap dat kerst thuis fijn zou zijn,. Maar ik sluit me aan bij Jaap je hebt wel voor betere vuren gestaan.
    Ff doorbijten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 16862

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: