voorbereidingen jaarwisseling - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu voorbereidingen jaarwisseling - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

voorbereidingen jaarwisseling

Blijf op de hoogte en volg Ad

29 December 2016 | Indonesië, Semarang

De dag begonnen met een bezoek aan de bouw!
Er zitten vorderingen in maar met Chinees nieuwjaar klaar heb ik een hard hoofd in. Als je ziet wat er nog allemaal moet gebeuren en hoe ze zaken aanpakken snap ik dat ze er meer tijd voor nodig hebben. Hahaha
Aan de ene kant zijn ze aan het schoonmaken en de andere kant zijn ze nog aan het metselen!!!
Zo ver ik het nu kan inschatten wordt het wel heel mooi.
Nadat we de bouw bezocht hadden zijn we terug gereden naar het huis van Miss Indry. Hebben daar het menu doorgesproken met Henri en het boodschappenlijstje gemaakt voor de komende dagen. Morgen komt de familie terug uit Japan en moet er gekookt worden voor 10 personen.
Oudjaar avond voor 15 gasten tot nu toe dan, kan altijd veranderen, Hahaha, je weet nooit! We moesten wel even wachten, er was niemand die met ons meekon naar de supermarkt, ja we doen steeds de inkoop bij de plaatselijke supermarkt. Veel te duur natuurlijk maar wat moeten we anders!
We dachten dat er verbetering in zat qua afspraken en communicatie maar naar 5 dagen we te zijn geweest moeten we weer drie stappen terug doen. Ik had daar al langer moeite mee maar Henri begint er nu ook wel genoeg van te krijgen, afhankelijk zijn is voor ons een groot probleem, steeds maar afwachten of er iemand tijd heeft om met ons mee te gaan. Steeds maar afwachten of je opgehaald wordt.
Maar rond 15:00 uur zijn de boodschappen gedaan en de voorbereidingen kunnen beginnen.
Zo wel vrijdag als zaterdag hebben we 6 items geselecteerd voor het dessert.
De macarons zijn helaas vandaag niet goed gegaan, ik ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste kleurstoffen. Dan merk je wel dat we in Nederland toch wel verwend bent mer het grote aanbod van ingrediënten.
Morgen nieuwe poging!
Verder alles goed gegaan.

Voor de eerste keer rustig "thuis" gegeten met drieën! Henri had vandaag heerlijk gekookt! Hahaha

Maar batterij is weer ver leeg , dus ik ga een eind aan breien.

Welterusten tot morgen!

• 29 December 2016 - 22:40

Marc:

Nou Ad(je), laatste loodjes en maar 15 gasten is te doen voor oud&nieuw. Moet te doen zijn met 2-en toch..? Heel veel plezier deze laatste dagen van 2016! En jij hebt een langer 2017 dan wij hier in Nl, zeker 6 uur langer :-) !