Wel-Niet-Wel - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu Wel-Niet-Wel - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

Wel-Niet-Wel

Door: Ad Waijers

Blijf op de hoogte en volg Ad

22 December 2016 | Indonesië, Semarang

Ja, niets is zo veranderlijk als Miss Indry. Hahaha
Wat denk je na een vervelende dag/avond gisteren tijdens het eten vandaag weer een dag met ups en downs. Vandaag niets bereiden maar de gehele dag op de bouwplaats rond gehangen, tekeningen bekeken en aanpassingen gedaan aan zaken die al gemaakt zijn door een paar prutsers. Plaatsen ze een frituurpan naast een au ban Mariebak, dat is vragen om problemen! En zo nog meer zaken die veranderd moeten worden. De aannemer heeft nu te horen gekregen dat het deze maand helemaal af moet zijn, zo niet zullen er boetes volgen. Dus wie weet ga ik dit nog mee maken!
Sowieso ga ik het project nog afzien, ze willen heel graag dat ik bij de opening aanwezig ben en zelfs dat ik in de voorbereiding nog terug kom voor een week of twee! Hahaha misschien wel met een student, dus als zich iemand geroepen voelt!
In de middag een aantal job interviews gehad, ook een ervaring die ik niet zal vergeten, leuke antwoorden die je krijgt op de vragen die je stelt, "heb je nog vragen aan ons wat betreft de functie"
Antwoord: " waar komen jullie vandaan, België? Hahaha

Vandaag wederom bij miss Indry en pa Boedie gegeten, mi met 5e en dan merk je dat ze op dat moment veel opener praten. Ze heeft wel vier keer gevraagd of ik niet langer wil blijven of voor altijd wil blijven,"je zal ons nog wel missen"! Nu moet ik zeggen dat ik het wel steeds beter naar mijn zin heb en mijn plekje wel gevonden heb maar...........
Ach een keer op vakantie naar Java maar wonen, ik weet het niet!
Morgen een dagje administratie, recepten uitwerken en nog even de koelkasten opruimen voordat we vertrekken naar Bali!
Vier dagen rust en genieten, ja want de titel van deze blog gaat hier over, Hahaha.
Als Miss Indry het niet meer weet heeft ze altijd een gesprek met de priester uit haar geloofsgemeenschap die ze om advies vraagt. Een oud en wijs man, 85 jaar, en wijs, hij vondt dat wij, Jolanda, Henri en ik het toch wel verdiende om te gaan. Dus nu gaan we toch met een mooi zakcentje 150.0000 Ruphia, daar kunnen we wel wat mee.
Maar over de trip de komende dagen meer!
Ik zeg weltrusten!

  • 22 December 2016 - 21:13

    Marc:

    Suplies ! Gaaf, toch naar Bali meester Ad. Maar als ik de foto's zo zie zou het heel knap zijn als het restaurant over 2 weken klaar zou zijn. Maar meester Ad, als je toch welkom bent komend jaar moet je zeker een goede leerling meenemen meester Ad

  • 22 December 2016 - 22:18

    Alex:

    Heb met genoegen de verslagen gelezen en de uitdagingen er waren. Maar ook de mooie ervaringen. Is meer cultuur dingetje zal ik maar zeggen.
    Leuke ervaring om zo mee te maken en te vergelijken met hier. Kijk uit naar het volgende verslag en neem maar een lekker speciaal biertje mee uit Semarang ;-) Mazzel, Alex

  • 23 December 2016 - 09:59

    Jaap:

    Mooi bericht Ad, toch lekker genieten op Bali met de kerstdagen. Veel plezier en met groet, Jaap .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 16894

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: