het einde is in zicht maar..... - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu het einde is in zicht maar..... - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

het einde is in zicht maar.....

Blijf op de hoogte en volg Ad

02 Januari 2017 | Indonesië, Semarang

Ja, het loopt nu echt op het einde.
Morgen en woensdag nog en dan start mijn terugreis naar Nederland.
Maar...... er zal waarschijnlijk wel een vervolg op komen, in februari is de Grand opening van het restaurant en Miss Indry wil heel graag dat ik nog een keer voor een week of twee de nieuwe medewerkers kom trainen, misschien wel samen met een of twee studenten. Maar er zijn nog andere mogelijkheden, daar kan ik nog niet te veel overzeggen maar daar zie ik wel toekomst in! Hahahah nee, IK en mijn gezin gaan hier niet wonen, nee daar ben ik naar een maand wel achter. Mooi land, mooie mensen, lekker weer, altijd korte broek Hahaha maar ik blijf toch maar in mijn eigen vertrouwde kikkerlandje.

Vandaag weer een warme en zeer vochtige dag, zo'n 50graden in het keukentje waar we een dessert moeten maken. Maar het is weer gelukt.
Macarons waren vandaag naar het poedersuiker probleem ook weer perfect, door het vochtige weer ook weer zo vochtig maar dat konden we redelijk goed oplossen door ze snel in boxen te doen.
Het zelfde probleem had ik met de amandelprogres, heerlijk gevuld met chocolademousse en netjes gedecoreerd met de spulletjes die we voorhanden hadden.
Hahaha inde middag kwam Miss Indry nog even met het verzoek of ik kom zorgen dat er s'avonds bij het diner ijs geserveerd kon worden. Hahaha
Gelukkig hadden ze de parfait van gisteren nog bewaard en kon ik daar nog 12 individuele blokjes van snijden die ik nadien afgespoten heb met eiwitschuim.
Alles was weer naar wens, de taart was voor een priester die vandaag 52 jaar werd. Hij is niet helemaal opgegaan maar mee genomen naar het klooster om verder opgesnoept te worden.
De banketbakker die al in dienst is heeft vandaag super brioche broodjes gebakken, echt een 10+. Die pikt het wel op, dat wil miss Indry graag horen, of de medewerkers alle heerlijkheden die ik gemaakt heb afgelopen weken of dat ze dat ook kunnen! Hahaha komt goed maar nog een lange weg te gaan.
Als je de mensen fatsoenlijk wil trainen moet je daar ook de ruimte en materialen voor hebben, maar we hebben ons best gedaan!
Morgen nog wat spullen inkopen, krijg een traditioneel diner aangeboden nachtje slapen en dan start om 18:00 uur mijn terugreis.
Mijn gevoel hinkt echt op twee kanten, heb het goed naar mijn zin, ben nog niet waar ik met de medewerkers zou willen zijn maar van de andere kant IK WIL GEWOON NAAR MIJN MEISJES!
Hahaha later

  • 03 Januari 2017 - 07:29

    Marc:

    Nou Ad, de taart en toetje zien er iig fantastisch uit ! Qua weer kun je idd beter daar blijven, want het allemaal net niet hier in Nl. En je weet pas echt of ze je respecteren als ze je geen belanda meer noemen....:-) CU soon !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 16875

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: