wat een dag! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu wat een dag! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

wat een dag!

Blijf op de hoogte en volg Ad

21 December 2016 | Indonesië, Semarang

Allereerst is er iets fout gegaan sommige van jullie hadden al een bericht gezien dat ik alweer in Nederland zou zijn, maar ik as alvast wat puntjes op aan het schrijven voor mijn evaluatie en heb toen jet verkeerde knopje ingedrukt. Dus nee voor als nog ben ik echt pas 5 januari terug maar het schiet al op!
Vandaag weer niet veel gedaan, kregen een telefoontje wdat ik om 16:00 uur een appeltaart gebakken moest hebben zodat iemand die opkom komen halen, toch handig zo'n privé patissier! Hahaha Om 12:30 uur moesten we nog opgehaald worden en boodschappen doen dus we moesten er wel even gas op geven. Maar we hebben het gered!

Wat voorbereidingen gedaan voor het dessert van vanavond en de red velvet afgemaakt, ben er nog niet helemaal tevreden over.

Om 18:00 uur kwam de nieuwe patissier om te kijken of we ze nog iets kunnen leren wat betreft chocolade op punt zetten. Hier in Semarang werken ze voornamelijk alleen maar met compound en dat wordt altijd hard en glimt altijd! Maar is niet te eten!
Het eerste probleem doet zich dan al voor, ze spreekt geen woord Engels en begrijpt ook niets van wat ik zeg. Weet niet of dat aan mijn Engels ligt of aan haar? Maar met een tolk erbij gaan we er toch aan beginnen.
Ze werkt heel netjes en pikt het goed op. Eerste keer voor gedaan en daarna met hulp en de derde keer helemaal alleen! De temperatuur houd ze goed in de gaten en de chocolade goed in beweging! Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat, maar heb wel een hard hoofd met de communicatie en zeker als er straks druk opstaat.
Heb dit ook besproken met Henry en hij zou dit overleggen.
Vanavond komt alleen het dessert uit de westerse keuken en dat staat helemaal strak, de patissier die al in dienst is gaat de borden opmaken en ik schuif mijn benen onder de tafel.
Maar we moeten nog even wachten.........miss Indry is nog niet uit Jakarta terug. Het is nu 22:40 uur en ze is net geland, dus ik hoop dat we over een uurtje wel kunnen eten. Heb dus even de tijd genomen om mijn verhaaltje te schrijven.
Kan ik straks als ik thuis kom gelijk mijn bedje in, denk dat ik Karin ook gauw bel!
Ik zeg Houdoe

  • 21 December 2016 - 18:10

    Jaap:

    Welkom terug Ad

  • 21 December 2016 - 20:20

    Idi:

    Ziet er super goed uit
    Ik bedoel de red velvet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 16871

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: