alweer 14 dagen van huis - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu alweer 14 dagen van huis - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ad Waijers - WaarBenJij.nu

alweer 14 dagen van huis

Door: Ad Waijers

Blijf op de hoogte en volg Ad

17 December 2016 | Indonesië, Semarang

Ja alweer 14 dagen gescheiden van mijn vertrouwde omgeving in ons mooie Nederland. Maar ook moet ik al 14 dagen mijn drie dames en huisgenoot (kat) Lo missen, niet dat ik zoals de eerste week heimwee heb, maar het blijft wel moeilijk.

vanmorgen rustig aan gedaan, was wel om 07:00 uur wakker maar eerst op mijn gemak gegeten, gedoucht en een bakkie gedronken.
Henri was al weg, die had overleg op de bouwplaats en ik werd om 12:00 uur opgehaald, had tijdens het bakkie koffie mijn planning gemaakt zodat ik samen met de patissier aan de gang kon.
ze zijn gek op de appeltaart en de macarons, dus die hebben we vandaag ook maar weer eens gemaakt. de appeltaart gewoon zoals hij hoort en de macaron gevuld met een creme van gezouten caramel.
verder nog tartelettes gemaakt met een heerlijke citroencreme.
alvast twee tarte tartin klaarstaan en wat banketbakkersroom gekookt en een vanille-saus. Henri kwam rond 15:00 uur en hebben samen de mise a place voor het diner gedaan, er kwamen weer een gasten eten.
het was weer een combinatie met de oosterse en de westerse keuken, in totaal zo'n 9 gerechten plus het dessert. We kregen wederom weer complimenten! had ook niet anders verwacht.

morgen een dagje vrij, tijd om Semarang is wat beter te bekijken!
weltrusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Reisverslag/blog over mijn avontuur in Indonesië!

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16903

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 04 Januari 2017

Docentenstage

Landen bezocht: